שחיין בים

חוג הכנה לטריאתלון ב- FIT HOUSE

אם תמיד תהית למה לבחור סגנון אימון אחד שאפשר חמישה?
(FIT, CYCLE, PILATES, BARRE FUNCTIONAL MOVMENT)
אנחנו לגמרי איתך, וזו בדיוק הסיבה שפתחנו את מתחם האימונים הראשון מסוגו בארץ- פיט האוס נמל תל אביב שמכיל את כל הטוב הזה באווירה של חו״ל.


מה זה טריאתלון?
הענף, המוגדר על-ידי רבים כטיפוס על אוורסט הספורט, מגיע אט אט בקרב המכורים לכושר וגם על בית ספרנו לא פסח, כחלק מהליך ההכשרה למדריכי טריאתלון. קילומטר וחצי שחיה, 40 ק”מ אופניים ו- 10 ק”מ ריצה, בלי הפסקה ביניהם. בהחלט אפשרי וגם לשם שינוי בריא יותר מענפים בעל מרכיבי סבולת-על.

קשה יותר לבטא את המילה מאשר לבצע את הפעילות הכרוכה בה. טריאתלון היא מילה ביוונית המורכבת משני חלקים. טרי-שלוש, אתלון-פרס. וכמו בענפים אחרים אולימפיים כפנטתלון, דקתלון וכו’. הטריאתלון כבש מקום נכבד בקרב המשפחה האולימפית ממשחקי סידני 2000.

ראשיתו, התערבות בין שלושה מלחים בצי האמריקאי שהוצבו בהוואי בשנת 77′. באותו זמן התקיימו שלוש תחרויות נפרדות, משחה ווייקיקי למרחק של 3.8 ק”מ, מרוץ האופניים הנודע של הונולולו למרחק של 183 ק”מ, ומרתון הונולולו למרחק של 42,195 ק”מ. השלושה החליטו לחברם ובפרסום דל גייסו כ- 15 מתחרים, שנתפסו כמשוגעים, לזינוק לתחרות שנקראה בהמשך “איש הברזל”, שהתפתחה במהירות והפכה את מתחריה לספורטאים ייחודיים בעלי סבולת לב-ריאה יוצאת דופן. שנה לאחר מכן הגיעה רשת איי.בי.סי לסיקור התחרות ומאז נפרצה הדרך לענף .לישראל הגיע הטריאתלון בשנת 1985 בתחרות שהתקיימה בקיבוץ חורשים, ומאז מתקיימים כל שנה עשרות אירועים במרחקים שונים

מכיוון שהענף צבר פופולאריות רבה, החליטו לפתח אותו בצורה שתתאים לכולם ובמרחקים “סבירים”. קיימים אירועים לפי גילאים, לילדים ולנערים כדוגמת מקצה ילדים לגילאי 10-11: 200 מ’ שחיה, 5 ק”מ רכיבה על אופניים ו-1.5 ק”מ ריצה. למקצה בוגרים מתחילים (שהינו המרכיב הגדול בכל אירוע ): 750 מ’ שחיה , 20 ק”מ רכיבה על אופניים ו- 5 ק”מ ריצה.

רבים מהמשתתפים בענף הטריאתלון הגיעו לשילוב של שלושת המרכיבים (שחיה, אופניים וריצה), לאחר שכבר השתתפו או היו פעילים במסגרת נפרדת בכל מקצוע. הרצון לרדת במשקל, עם חיפוש אחר אתגר ואולי חיפוש עצמי, מביאה את אותם האנשים לענף האתגרי הזה.

כיצד מחלקים את האימונים בין שלושת המקצועות?

מבחינה בריאותית, שלושת המקצועות בענף מווסתים את העומסים על המתאמן, כך שניתן לבצע כל יום אימון במקצוע אחר ואף שני אימונים יומיים. ובנוסף לשמור על כושר גופני גבוה ולמנוע פציעות.

מה מבנה התוכנית?

הרכבת תוכנית אימון טריאתלון היא “אומנות” ויסות העומסים. הסיכוי להיפצע או להגיע לאימון יתר נמוך יותר מענפים אישיים אחרים כמו רץ למרחקים ארוכים או רוכב אופניים כענף עיקרי. ויסות העומסים נעשה בצורה מקבילה בכול שלושת המקצועות כך שיתאפשר פיצוי-יסף בהתאוששות שלאחר אימונים קשים או בסידור המקצועות בענף. כדי להבין את מבנה התוכנית, יש לבדוק ממה התוכנית השנתית מורכבת . מבנה זה מבוסס על מחזוריי הביניים, מחזורי הזוטא (שבועי) ולבסוף יחידת האימון הבודד .

נתונים בסיסיים שיש לקחת בחשבון:

מהי רמת היכולת של הטריאתלט? האם עיסוקו מוגדר כתחביב או שרמת השקעתו היא של טריאתלט תחרותי. יש לזכור שברמה ההישגית נמצאת קבוצה קטנה ביותר, שגם מתפרנסת מעיסוק זה.
בבדיקת לוח התחרויות השנתי והתייחסות לחשיבות התחרות. בנוסף, יש לבדוק את שיטת ניקוד התחרויות המקנה דירוג או קריטריון להשתתפות בתחרויות בארץ או ייצוג בחו”ל.

בדיקת אמצעים:

*כמה שעות מקציב הטריאתלט לאימוניו.
*שילוב האימונים במסגרת העבודה/לימודים. האם אפשר להתאמן בצורה סדירה?
*מתקני האימון וזמינותם – כמו בריכה אצטדיון אתלטיקה, כבישים ראויים לרכיבה, מרחק הנסיעה למתקני האימון ועוד.
*תמיכת המשפחה הסובבת, כולל חברים ומשפחה.
*רמת המוטיבציה ויכולת ההתמדה בעבודה בענף סבולת קשה.
*קביעת פסגת ההישג – כלומר אותן פסגות שייקבעו מראש ובהם ישאף הטריאתלט להגיע לשיא יכולתו, המתאימה לכישורו באותו זמן.
*מיקום מבחני היכולת יכולים להתחלק ל:

  1. מבחני מעבדה לקביעת ההספק המרבי ( VO2 max ).
  2. או מבחני יכולת ההתמדה – ס.ח.ח (בדיקת סף חומצת חלב) בכול מקצוע בענף, בנפרד.
    *ביצוע מבחני שדה כמו אימונים משולבים או תחרויות במסגרת האיגודים השונים (שחייה , אופניים וריצות השדה ) בכול מקצוע בנפרד או ביצוע *מבחני יכולת במהלך אימון כמו מבחני תקן בשחייה או 5000 מ’ בריצה או 20 ק”מ נג”ש ברכיבה על אופניים.

ניתן לראות את מבנה התכנון השנתי באיור המתאים לפי החודשים למבנה התחרויות בארץ, כך שהפסגה הראשונה תתממש בחודשים יוני-יולי והפסגה השנייה מתוכננת בסוף נובמבר תחילת דצמבר (או סוף אוקטובר תחילת נובמבר).

מהו הציוד הנדרש?

בשחייה:
משקפת שחייה, לשיער ארוך ממליץ כובע בים.

אופניים:
גם אופני הרים יספיקו בתחילת הדרך
קסדה
בקבוק מים
מומלץ – משקפי שמש וכפפות

ריצה :
ביגוד נוח ונעלי ריצה

זמנים?

גברים:
ראשון 19:00 או 20:00
שלישי 6:00-8:00
שישי 6:00-8:30

נשים:
שלישי 19:00
חמישי 6:00-8:00
שישי 6:00-8:30

מהי העלות?

499 – שקלים לחודש
699 – מנוי משולב, הכולל 4 שיעורים בסטודיו

לפרטים נוספים ניתן לפנות למשרד FIT HOUSE,
בטל’ – 0543554505
אצל המאמן אבי ברכה בטל’ 050-7508002
לאתר – https://fithouse.co.il/

כתבות שאולי יעניינו אותך